Criteris d'avaluació

SEMINARI D’ECONOMIA.
CRITERIS D’AVALUACIÓ CURS 2020-21

Curs: 1r Batxillerat
Matèries: Economia i Economia d’Empresa I

Seguint les pautes per a l’avaluació de la matèria que estableix el Decret 142/2008, això és, competències i objectius, es planteja una avaluació contínua (es fa al llarg de tot el procés d’ensenyament-aprenentatge), personalitzada (tenint en compte les característiques de cada alumne/a), integral (mesura tant els continguts conceptuals, com els procedimentals i els actitudinals) i diversificada (utilitzant activitats diverses). L’avaluació sumativa, que representarà la nota trimestral, es durà a terme seguint els següents percentatges:
- Continguts 75%, nota de l’examen o dels exàmens (es faran 1 o 2 per trimestre). A cada examen es restarà fins a un punt per mala expressió o faltes ortogràfiques. Es valorarà la capacitat de comprensió, síntesi, relació i aplicació dels continguts apresos.
- Procediments 20%, serà la nota dels deures i dels exercicis fets a classe, així com els treballs individuals o en grups.
- Actituds i hàbits 5%, es valorarà l’interès, esforç, participació, assistència, puntualitat, no interrompre les explicacions ni parlar quan no toca, no incórrer en advertiments, respecte i tolerància cap al professor/a i els companys, etc.

Se considerarà que l’alumne ha superat el trimestre si la mitjana ponderada li dona una nota igual o superior a 5.
Si l’alumne no supera el trimestre disposarà d’una prova de recuperació a final de curs.
La nota final de l’assignatura serà la mitjana aritmètica de la nota de les tres avaluacions del curs, sempre que la nota per trimestre hagi estat de 4, o més de 4, i de que s'hagin aprovat com a mínim dos trimestres.

Recuperació extraordinària.
Si l’alumne no ha superat la matèria en la convocatòria de juny, disposarà d’una prova en el mes de setembre on s’examinarà de la totalitat de continguts i procediments de l’assignatura en base a la programació treballada durant el curs.

Pendents.
L’alumnat que estigui cursant 2n de batxillerat i tingui suspesa l’assignatura de 1r de batxillerat disposaran d’una convocatòria ordinària i de dos
extraordinàries per a recuperar, en les dates que determini la direcció del centre. (Una convocatòria extraordinària en el mes de febrer i les convocatòries ordinària i extraordinària del mes de maig i juny respectivament). La convocatòria consistirà en un examen amb una ponderació del 80% i el lliurament per part de l’alumne/a d’un dossier el mateix dia de l’examen amb una ponderació del 20%.

Annex 1
L’avaluació al Batxillerat ha de mantenir una continuïtat i coherència amb el que es fa a l’Educació secundària obligatòria. Per això, l’avaluació ha de ser:
Contínua: amb observació sistemàtica del procés d’aprenentatge de cada alumne/a, i amb una visió globalitzada del seu rendiment al llarg de l’etapa. Això significa que, amb independència del mètode que se segueixi per dur-la a terme, l’avaluació mai no es podrà basar en la qualificació d’una única prova, sinó del conjunt de qualificacions que s’obtindran al llarg del període lectiu a partir de proves, treballs, pràctiques i altres valoracions. L’adopció d’aquest sistema promou el treball continuat dels alumnes i, lògicament, tendeix a evitar l’avaluació de tota la matèria per mitjà d’un examen final.
Individualitzada: ha de tenir en compte l’evolució personal de cada alumne/a al llarg del curs, les seves possibilitats, necessitats i interessos. Amb les activitats d’ensenyament-aprenentatge, l’alumnat s’ha de trobar en situacions que li permetin desenvolupar certes capacitats de caràcter general. El sentit de l’activitat educativa, doncs, cal trobar-lo en el desenvolupament d’aquestes capacitats i no en la constatació de si l’alumne/a les posseeix i en quin grau.
Global: en cadascuna de les matèries, es tindran en compte els diferents tipus de continguts a través els quals l’alumnat assoleix els objectius: fets, conceptes i sistemes conceptuals; procediments, i valors, normes i actituds. L’avaluació global implica, també, tenir en compte el rendiment de l’alumnat en relació amb els objectius generals d’una matèria, i no només la superació de totes i cadascuna de les parts en què aquesta es pot dividir. A més a més, l’avaluació global de l’alumnat significa considerar l’assoliment per part de l’alumne/a dels objectius generals del Batxillerat.

Annex 2
Orientacions didàctiques:
- Partir del nivell de coneixements i actuació de l’alumnat, però no per acomodar-s’hi, sinó per tibar-lo a reptes i exigències que estiguin una mica per sobre de la seva situació de partida (ni per sota ni excessivament per sobre).
- Proporcionar els instruments i estímuls d’ajuda adients que permetin a l’alumnat aconseguir les fites proposades. L’acció educativa ha de permetre, doncs, establir ponts entre el que és conegut i el que és nou, entre el que ja se sap fer i el que cal aprendre per millorar-ho.
- Avaluar l’activitat i els errors dels alumnes, per mitjà de diverses formes d’observació sistemàtica, tant a l’inici del procés d’aprenentatge com al llarg d’aquest.
- Diversificar l’ajuda que s’ofereix d’acord amb els resultats d’aquesta observació; és a dir, actuar d’una manera flexible i diversificada, atenent a les necessitats, els ritmes d’aprenentatge i els interessos dels alumnes.
- Afavorir un clima relacional i afectiu a l’aula capaç de generar en l’alumne/a un autoconcepte positiu i unes expectatives favorables cap al seu aprenentatge.
- Facilitar a l’alumnat que atribueixi sentit a la seva actuació i, per tant, possibilitar la seva participació constant i la seva implicació en el propi procés d’aprenentatge (aquesta implicació s’aconsegueix si l’alumnat té clar què s’espera d’ell, si se sent competent per fer-ho i si troba interessant de fer-ho).
- Estimular en l’alumnat un traspàs progressiu de la responsabilitat i el control del propi aprenentatge; és a dir, promoure la utilització autònoma dels coneixements en situacions noves i capacitar l’alumnat per adquirir nous coneixements i habilitats de forma autoregulada.
El resultat d’aquestes estratègies didàctiques conduirà l’alumnat de Batxillerat a una millor predisposició per aprendre, atès que és capaç de donar sentit a la seva activitat i disposa dels mitjans adients per continuar avançant en el seu aprenentatge.


Curs: 2n Batxillerat
Matèria: Economia d’empresa II

Seguint les pautes per a l’avaluació de la matèria que estableix el Decret 142/2008, això és, competències i objectius, es planteja una avaluació contínua (es fa al llarg de tot el procés d’ensenyament-aprenentatge), personalitzada (tenint en compte les característiques de cada alumne/a), integral (mesura tant els continguts conceptuals, com els procedimentals i els actitudinals) i diversificada (utilitzant activitats diverses).

L’avaluació sumativa, que representarà la nota trimestral, es durà a terme seguint els següents percentatges:
- Continguts 75%, nota de l’examen o dels exàmens (es faran 1 o 2 per trimestre). A cada examen es restarà fins a un punt per mala expressió o faltes ortogràfiques. Es valorarà la capacitat de comprensió, síntesi, relació i aplicació dels continguts apresos.
- Procediments 20%, serà la nota dels deures i dels exercicis fets a classe, així com els treballs individuals o en grups. En el segon i tercer trimestre es valorarà el treball desenvolupat en la utilització del simulador del Young Business Talents i el Projecte de Creació d’Empresa del “Desafio Junior” d’ESIC.
- Actituds i hàbits 5%, es valorarà l’interès, esforç, participació, assistència, puntualitat, no interrompre les explicacions ni parlar quan no toca, no incórrer en advertiments, respecte i tolerància cap al professor/a i els companys, etc. 

Se considerarà que l’alumne ha superat el trimestre si la mitjana ponderada li dona una nota igual o superior a 5.
Si l’alumne no supera el trimestre disposarà d’una prova de recuperació al començament del següent trimestre, excepte en el tercer trimestre que es farà la setmana següent a l’examen.
La nota final de l’assignatura serà la mitjana aritmètica de la nota de les tres avaluacions del curs, sempre que la nota per trimestre hagi estat de 4, o més de 4, i de que s'hagin aprovat com a mínim dos trimestres.
En el mes de maig es farà una prova de recuperació per avaluar els continguts treballats durant tot el curs per aquells alumnes que no hagin aprovat l’assignatura.

Recuperació extraordinària.
Si l’alumne no ha superat la matèria durant el curs, disposarà d’una prova en el mes de juny, seguint el calendari establert per la direcció del centre, on s’examinarà de la totalitat de continguts i procediments de l’assignatura. Aquests alumnes no es podran examinar de la selectivitat en la convocatòria de juny.


Curs: 2n Batxillerat
Matèria optativa: Estada a l’empresa.

L’estada a l’empresa és una matèria optativa que té com a objectiu fer conèixer a l’alumnat la realitat del món laboral. L’estada a l’empresa consisteix bàsicament en un període de permanència i activitat de l’alumnat en una empresa, entesa com a unitat de producció, distribució o de serveis. L’estada a l’empresa ha de tenir una durada mínima de 140 hores.

Per a l’avaluació se seguiran les pautes de l’ordre EDU 554/2008, concretament, s’estableix que per a l’avaluació de l’estada a l’empresa s’ha de tenir en compte, a més de la valoració del professorat que en fa el seguiment, la valoració realitzada per l’empresa sobre la tasca de l’alumnat. En el quadern de seguiment, el professorat responsable hi ha de consignar la qualificació que l’alumnat ha obtingut i fer-hi les observacions que convingui. Així mateix, la persona responsable de l’empresa ha d’avaluar les actituds de l’alumnat durant l’estada d’acord amb el barem de puntuació que recull el quadern de seguiment.
Les actituds que cal valorar en l’alumnat són les següents:
1. Assistència (nombre de faltes).
2. Puntualitat.
3. Responsabilitat en l’execució de les tasques assignades.
4. Mètode en el desenvolupament de les tasques.
5. Ordre, pulcritud i conservació de materials, equips, eines, aparells i altres estris que utilitzi en la seva activitat.
6. Integració en el treball de grup.
7. Manifestació d’iniciatives en la resolució de problemes.
8. Actitud crítica en l’avaluació del seu propi treball.
9. Recerca de la qualitat.
10. Atenció a la importància de fer les tasques encomanades en el temps previst.
11. Atenció a la higiene i presentació personal.
12. Assimilació de les ordres rebudes.
13. Compliment de les ordres concretes encomanades dins l’equip o grup de treball.
14. Utilització correcta de la terminologia emprada en la professió.
15. Actitud favorable a treballar sota normes.

El tutor a l’empresa valorarà cada un d’aquests ítems seguint el següent barem:
Barem: Escala numèrica orientativa
A. Excel·lent 10
B. Bona/Bé 8
C. Normal 6
D. Passiva 4
E. Negativa 2
Una vegada feta la mitjana, s’arrodonirà la nota al número sencer més pròxim.

Recuperació.
Si l’alumne no supera la matèria, haurà de matricular-se el curs següent d’una altra assignatura optativa.


Curs: 4t d'ESO 
Matèria: Emprenedoria 

Criteris de qualificació:
L’avaluació sumativa, que representarà la nota trimestral, es durà a terme seguint els següents percentatges:
- Continguts 50%, nota de l’examen o dels exàmens (es faran un mínim de 2 per trimestre). A cada examen es restarà fins a un punt per mala expressió o faltes ortogràfiques. Es valorarà la capacitat de comprensió, síntesi, relació i aplicació dels continguts apresos. No farà mitja un examen amb una nota inferior a 4.
- Procediments 35%, serà la nota dels deures i dels exercicis fets a classe i a casa, així com els treballs individuals o en grups. També les tasques enviades per mitjà d’Edmodo.
El lliurament de les tasques és OBLIGATORI, podent no superar l’assignatura per no haver presentat les tasques corresponents.
- Actituds i hàbits 15%, es valorarà l’interès, esforç, participació, assistència, puntualitat, no interrompre les explicacions ni parlar quan no toca, no incórrer en advertiments, respecte i tolerància cap al professor/a i els companys, etc.

Es considerarà que l’alumne ha superat el trimestre si la mitjana ponderada li doni una nota igual o superior a 5 (AS).
Si l’alumne no supera el trimestre disposarà d’una prova de recuperació a final de curs.
La nota final de l’assignatura serà la mitjana aritmètica de la nota de les tres avaluacions del curs, sempre que la nota per trimestre hagi estat de 4, o més de 4, i de que s'hagin aprovat com a mínim dos trimestres.

Per expressar els resultats dels aprenentatges dels alumnes i el grau d'assoliment de les competències s'utilitzen qualificacions qualitatives, que són: no assoliment (NA), assoliment satisfactori (AS), assoliment notable (AN) i assoliment excel·lent (AE).

Recuperació extraordinària. 
Si l’alumne no ha superat la matèria en la convocatòria de juny ordinària, disposarà d’una prova a la convocatòria de juny extraordinària on s’examinarà de la totalitat de continguts i procediments de l’assignatura en base a la programació treballada durant el curs.


Seminari d’Economia (Setembre 2020)



SEMINARI D’ECONOMIA.
CRITERIS D’AVALUACIÓ CURS 2019-20

Annex extraordinari.- Modificació dels criteris d’avaluació i recuperació degut a la situació de formació no presencial, com a conseqüència del Coronavirus.


Emprenedoria 4t d’ESO


- Criteris de recuperació:
Recuperació trimestral per mitjà d’un dossier i/o prova online. La nota de recuperació serà com a màxim un 5.
- Criteris d’avaluació del 3r trimestre:
Realització d’activitats per Edmodo i/o treballs.
- Criteris d’avaluació Nota Final:
La nota mitjana de la 1ra i 2na avaluació serà el punt de partida de la nota final. A aquesta se li pot afegir fins a 1,5 punts per la feina que l’alumnat hagi realitzat durant les setmanes de formació no presencial en el 3r trimestre. En cap cas la nota de la 3ra avaluació afectarà negativament a la nota mitjana de les dos primeres avaluacions.
Si la nota final és No Assoleix, hauran de realitzar un examen de recuperació online (ja s’indicarà en els calendaris globals de centre).


*Instruccions per fer l’examen per videoconferència: 

L’enllaç de la videoconferència per fer els exàmens de recuperació es farà arribar als correus  electrònics de l’alumnat per Google Calendar.
El dia de la recuperació s’haurà de tenir el micròfon tancat i la càmera oberta i hi haurà un professor/a del departament a la sala virtual.
L'alumne/a rebrà les instruccions i pautes per fer l'examen i haurà d'enviar les respostes en el termini establert.




Economia 1r Batxillerat

- Criteris d’avaluació del 3r trimestre:
Realització d’activitats per Moodle.

- Criteris d’avaluació Nota Final:
Hi haurà una nota semifinal i una de final. La nota semifinal serà la mitjana de la 1a i 2a avaluacions. 
Si aquesta nota semifinal arriba a 4, no haurà de realitzar una recuperació específica, sinó que se li sumarà la puntuació de les activitats realitzades durant la 3a avaluació (amb un màxim d’1,5 punts sobre la nota semifinal). Si la suma de la nota semifinal i les activitats del 3r trimestre no arriba a 5, haurà de presentar-se a la recuperació de tot el curs. Aquesta recuperació online serà del 15 al 19 de juny (dates pendents de confirmar). 
Si la nota semifinal no arriba a 4, es farà una recuperació del curs. Les tasques realitzades durant la 3a avaluació virtual també es tindran en compte per a calcular la nota final. Aquesta recuperació online serà del 15 al 19 de juny (dates pendents de confirmar). 


NO es pot pujar nota quan estiguem en el format de suficiència de batxillerat.


Economia de l'Empresa 1r Batxillerat

- Criteris d’avaluació del 3r trimestre:
Realització d’activitats per Moodle (José Manuel) i Edmodo (Patricia) i/o treballs.

- Criteris d’avaluació Nota Final:
Hi haurà una nota semifinal i una de final. La nota semifinal serà la mitjana de la 1a i 2a avaluacions. 
Si aquesta nota mitjana arriba a 4, no haurà de realitzar una recuperació específica, sinó que se li sumarà la puntuació de les activitats realitzades durant la 3a avaluació (amb un màxim d’1,5 punts sobre la nota semifinal). Si la suma de la nota semifinal i les activitats del 3r trimestre no arriba a 5, haurà de presentar-se a la recuperació de tot el curs. Aquesta recuperació serà del 15 al 19 de juny (dates pendents de confirmar). 
Si la nota semifinal no arriba a 4, es farà una recuperació del curs. Les tasques realitzades durant la 3a avaluació virtual també es tindran en compte per a calcular la nota final. Aquesta recuperació online serà del 15 al 19 de juny (ja s’indicarà en els calendaris globals de centre).

NO es pot pujar nota quan estiguem en el format de suficiència de batxillerat.


*Instruccions per fer l’examen per videoconferència: 

L’enllaç de la videoconferència per fer els exàmens de recuperació es farà arribar als correus  electrònics de l’alumnat per Google Calendar.
El dia de la recuperació s’haurà de tenir el micròfon tancat i la càmera oberta i hi haurà un professor/a del departament a la sala virtual.
L'alumne/a rebrà les instruccions i pautes per fer l'examen i haurà d'enviar les respostes en el termini establert.


Economia de l'Empresa 2n Batxillerat

- Criteris d’avaluació del 3r trimestre:
Realització d’activitats per Moodle (José Manuel) i Edmodo (Patricia) i/o treballs.

- Criteris d’avaluació Nota Final:
Hi haurà una nota semifinal i una de final. La nota semifinal serà la mitjana de la 1a i 2a avaluacions. 
Si aquesta nota semifinal arriba a 4, no haurà de realitzar una recuperació específica, sinó que se li sumarà la puntuació de les activitats realitzades durant la 3a avaluació (amb un màxim d’1,5 punts sobre la nota semifinal). Si la suma de la nota semifinal i les activitats del 3r trimestre no arriba a 5, haurà de presentar-se a la recuperació de tot el curs de l'11 al 15 de maig (ja s’indicarà en els calendaris globals de centre).
Si la nota semifinal no arriba a 4, es farà una recuperació virtual del curs. Les tasques realitzades durant la 3a avaluació virtual també es tindran en compte per a calcular la nota final. Aquesta recuperació online es realitzarà de l'11 al 15 de maig (ja s’indicarà en els calendaris globals de centre). 

Si la nota final és inferior a 5 es farà una recuperació extraordinària online del 8 al 10 de juny.


*Instruccions per fer l’examen per videoconferència: 

L’enllaç de la videoconferència per fer els exàmens de recuperació es farà arribar als correus  electrònics de l’alumnat per Google Calendar.
El dia de la recuperació s’haurà de tenir el micròfon tancat i la càmera oberta i hi haurà un professor/a del departament a la sala virtual.
L'alumne/a rebrà les instruccions i pautes per fer l'examen i haurà d'enviar les respostes en el termini establert.

Seminari d'Economia (abril 2020)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada